Solveig Natvig Løvseth ny på landslaget

Solveig Natvig Løvseth (19) fra Trondheim triatlonklubb har klart kravene for landslagsuttak nå i vinter. I kravene er det en åpning for at U23-utøvere kan ta seg inn på landslaget basert på konkurranser og tester. Eliteutvalget vedtok 13. desember å ta Solveig ut på Europacuplaget fra dags dato.

Vi har dermed meget gledelig doblet antallet damer på landslaget, siden Lotte Emilia Miller fra Bryne var eneste kvinne på laget som ble tatt ut i høst. Det er også sportssjef Arild Tveiten svært fornøyd med:

- Det jeg personlig er veldig fornøyd med er selvfølgelig at vi får en ny dame på landslaget og på den måten faktisk kan tørre å tenke litt mer på uttak til OL for Miksstafett.

Selv er Solveig svært glad når hun tar imot nyheten:

- Jeg synes det er veldig kult å bli tatt ut. Dette er noe jeg har jobbet mot en stund nå, så det var kjempekos.

Solveig viste fram sitt talent som en ganske ung utøver, før det buttet litt imot en periode. I 2018 har hun igjen vist sterk progresjon, og sportssjefen berømmer hvordan Solveig har jobbet:

- Jeg liker veldig godt hvordan Solveig har jobbet tålmodig gjennom motgangen de to siste sesongene, og ikke minst den målbevisstheten hun har vist i høst når du hun har vært klar og tydelig på at hun ville klare landslagskravene. Det viser vilje og dedikasjon. Og ikke minst at tålmodighet lønner seg. Det er et eksempel til etterfølgelse for mange andre utøvere som sliter eller har slitt med treningen.

Etter nyttår flytter Solveig sammen med sin familie til Perth i Australia. Sportssjefen jobber nå med å utarbeide hennes treningsopplegg og med å finne den beste treningsgruppen for henne der.

Vi er veldig glade for å ha Solveig tilbake på landslaget og ønsker henne masse lykke til med trening og konkurranser i 2019.

Kari Uglem intervjuet Solveig etter at sistnevnte slo både kvinner og menn på normaldistansen i Trondheim Triatlon i sommer. Dette er hva hun sa da:

Sebastian Wernersen begynte 2019 med beskjed om at han er tatt ut på landslaget

Sebastian er nå på juniorlandslaget i triatlon

Rett før jul løp 16-åringen fra Tønsberg under kravtiden på 5000 meter i et testløp på Bislett. Svømmekravet tok han på treningssamlingen i Oslo i november. Eliteutvalget i Norges Triatlonforbund besluttet i romjulen at Sebastian tas ut t …

Stine Dale fra Åsane CK er ny på landslaget

Stine Dale

Etter et godt løp i Quarteira 27. april i år, hvor hun tok 17.-plassen i E-Cup for elite, fikk Stine Dale endelig gladnyheten; hun er tatt ut på det norske triatlonlandslaget.

Solveig i paradis

Solveig Natvig Løvseth er en av de aller ferskeste medlemmene i landslaget, etter at hun oppnådde kravtidene i fjor høst og fikk tommelen opp fra forbundets eliteutvalg. Likevel har hun allerede rukket å matche seg på alle nivåer internas …

• Surpas - the future of triathlon
  • Apollo Sports