Trimtex er stolt samarbeidspartner for Norges Triatlonforbund

Trimtex har vært vår samarbeidspartner siden 2018. Gjennom avtalen utstyrer Trimtex det norske landslaget med trenings- og konkurransetøy. I tillegg leverer Trimtex tøy til Team Age Group Norway, norske amatører som er kvalifisert til å delta i internasjonale mesterskap.

Langvarig samarbeid

Norges Triatlonforbund har fornyet samarbeidet med det Lillesandsbaserte sportsklesmerket Trimtex. Et samarbeid som viser hva en liten, men mektig nasjon kan gjøre for å bli ledende innenfor prestasjoner, trening og sportstøy.
Trimtex ble etablert av Harald Augland i 1976. Siden den gang har Trimtex blitt en leverandør i verdensklasse når det gjelder trenings- og konkurranseklær, og merket er en favoritt blant både norske og utenlandske utøvere innenfor ulike kondisjonsidretter.
Da samarbeidet mellom Trimtex og NTF startet i 2018 var det med ett mål i sikte: OL i Tokyo. I tett samarbeid med landslagsutøverne har Trimtex utviklet rekordraske og innovative triatlondrakter som har skapt internasjonal oppmerksomhet takket være OL-gullet i Tokyo, sterke prestasjoner i WTS og rekordtider på Ironman-distansene. Det gode samarbeidet fortsetter frem mot OL i Paris i 2024.
Med sine elitetrenere, bruk av idrettsvitenskap og talentfulle utøvere, har Norges Triatlonforbund blitt meget godt synlig i den store triatlonverdenen de siste årene. Utøverne på landslaget er vant til trene og bli testet under tøffe nordiske forhold, og dette gjør Trimtex til den perfekte samarbeidsparteneren. Trimtex-klær er skapt og testet under de samme tøffe nordiske forholdene, med de mest avanserte produksjonsteknologier og i et nært samarbeid med ambassadører.
Trimtex er kjent for å tilby tekniske, avanserte og spesieldesignde sportsklær til en rekke idretter, inkludert triatlon, sykling, løping, langrenn og orientering.

– Vi ser på samarbeidet med NTF som det perfekte partnerskapet. Vår ambisjon er å bli verdens ledende leverandør av spesialdesignede sportsklær. Norges Triathlonforbund produserer triatlonutøvere i verdensklasse, og Trimtex produserer triatlonklær i verdensklasse. Vi gleder oss til å fortsette å jobbe sammen med en institusjon med det høyest kaliber av idrettsutøvere, forskere og trenere. Sammen tar vi sikte på å skape flere suksesshistorier. Vårt fortsatte fokus med det norske laget frem mot OL i Paris 2024 vil være å forbedre våre konkurransedrakter ytterligere. Vi har allerede et OL-gull fra Tokyo 2021 og verdensrekorden på begge Ironman-distanser, og vårt felles mål er ganske enkelt å lage markedets letteste, mest aerodynamiske, hydrofobe og raskeste triatlondrakt. Vårt mål er å gi utøverne konkurransefortrinn ved å dele vår teknologi og kunnskap med forbundet, sier Ole Kristian Augland, medeier og Director of Brand and Product hos Trimtex.

– Vi ser på Trimtex som den ideelle samarbeidspartneren. Vi er begge fra Norge, noe som gir oss et konkurransefortrinn når vi jobber tett med utvikling og testing av våre konkurransedrakter. Vi deler de samme verdiene, de samme testforholdene, den samme lidenskapen og de samme målene; å være først over målstreken og å være best i verden, sier Arild Tveiten, sportssjef i Norges Triathlonforbund.

Bilder fra velodromen er tatt av James Mitchell.

Trimtex leverer også tøyet til Team Agegroup Norway

Konkurranse- og treningstøy for Team Agegroup Norway (TAGN) leveres av Trimtex. Når du konkurrerer internasjonalt på konkurranser som står på Norges Triatlonforbund´s med flagget på brystet, må du bruke godkjent konkurransetøy. Det får du …