Norges Triatlonforbund har fått ny sportssjef på plass. Han er opprinnelig fra Skogn og bor nå i Trondheim, er 50 år og har nå rykket opp fra stillingen som assisterende sportsjef i NTF. Han har også drevet Blanktjern Coaching de siste 10 årene. Jermstad har tidligere vært på landslag i langrenn, kombinert og friidrett, og har dermed mye erfaring som utøver i tillegg til trenerkompetanse.

Spennende utvikling

-Jeg er stolt og ydmyk over å få gå inn som sportssjef i Norges Triatlonforbund og få muligheten til å være spydspissen for utvikling av toppidretten i norsk triatlon. Med det for øyet at vi nå ser framover mot OL og PL i Los Angeles og Brisbane, forteller Jermstad.

Triatlon er i sterk vekst internasjonalt.  Nye konkurransekonsepter, tøffere internasjonal konkurranse og mer kunnskap er noe av det som gjør at sporten er i rivende utvikling.

- Å kunne være i forkant av en slik utvikling er den optimale utfordringen, utdyper han.

Jermstad har vært assisterende sportssjef i Norges Triatlonforbund siden mai 2023, og har siden da jobbet i tospann med tidligere sportssjef Arild Tveiten. Tveiten trer av etter 13 år i stillingen og etter å ha sørget for at det norske triatlonlandslaget har etablert seg blant de beste i verden.

- Det er fantastisk at vi har fått en så engasjert og kunnskapsrik fyr som Frode Viberg Jermstad som sportssjef for oss. Vi har nå et kompakt og veldig godt team på toppidrett, som jeg mener vil dra oss videre til enda mer suksess i tiden framover, ikke bare med toppidrettsresultater, men også med inspirasjon og motivasjon for unge og eldre nye triatleter. Det forteller generalsekretær i Norges Triatlonforbund, Gabrielle Bjørnstad-Northern.