Velkommen!

Vi gleder oss over at det nå skal bli nordisk mesterskap i juni. Her vil det konkurreres i sprint, supersprint og miksstafett for ulike klasser. Samarbeidet mellom de nordiske forbundene vektlegger konkurransetilbud for unge satsende utøvere og para.

Satsing på ungdom, unge voksne og para på Sveriges nasjonaldag

Parakonkurransen vil gjennomføre en sprint. Vi vil ha støttepersonell til å bistå parautøvere som ønsker å delta. Klassifisering for å delta i mesterskapet vil vi også kunne bistå med. De som ikke klassifiseres kan også delta, men da i «åpen klasse».

Det svenske triatlonforbundet sammen med Visit Linköping gleder seg til å være vertskap. Sist gang det ble arrangert nordisk mesterskap i triatlon var i 2018 i Fredericia, Danmark.

Sportssjef i Norge, Arild Tveiten, planlegger for at flere yngre satsende utøvere skal delta i Linkoping. Han sier:
"Vi i Norge er veldig glade for at det nordiske mesterskapet blir arrangert igjen etter en pause på noen år. For oss er dette en veldig god utviklingsarena for våre yngre utøvere, og vi gleder oss til å møtes i Linköping for å konkurrere for nordiske titler»

Linköping Triatlon er allerede klare til å arrangere SM i triatlon sprint og blandet stafettdistanse. Det arrangeres på den svenske nasjonaldagen 6. juni og sammen med Visit Linköping, Swedish Triathlon Association og de lokale klubbene er planen å arrangere et absolutt flott arrangement med triatlon i verdensklasse.

«Vi er veldig glade for å kunne ønske deg hjertelig velkommen til Linköping Triatlon for Nordisk Mesterskap 2022. På stedet vil du møte et hyggelig arrangement med fine og utfordrende løyper, ikke minst ønsker vi sammen med alle konkurrenter, arrangører, og publikum på lag et arrangement som vil være minneverdig og morsomt. Velkommen!» sier Henrik Nöbbelin, president i det svenske triatlonforbundet.