NM Vintertriatlon

NM Vintertriathlon arrangeres 22. januar på Heistadmoen Skistadion utenfor Kongsberg. Vintertriathlon består av løping, terrengsykkel og langrenn (fristil) på snø. Konkurransen gjennomføres i korte publikumsvennlige løyper som innbyr til tette oppgjør og action helt til mål som følge av at tre forskjellige øvelser skal gjennomføres.

Gode resultater internasjonalt

Forrige sesongs VM i Andorra resulterte i 5 gull til Norge (M-Senior, Kvinner og Menn Junior samt mixed stafett for både senior og junior), så det vil bli muligheten til å konkurrere mot en regjerende verdensmester under årets NM. I tillegg skal også VM arrangeres i Norge i 2023, så får de som har planer om å stille i agegroup der vil dette være et ledd i oppkjøringen.

Koronarestriksjoner

Grunnet litt usikkerhet rundt hvilke tiltak som vil være gjeldende den 22. januar anbefaler vi å sjekke ut arrangementets side ("konkurranseside" - se knapp) og Facebook-side (Søk opp «NM Vintertriathlon 2022) for siste oppdateringer rundt kjøreplan med starttider osv.

Du kan også kontakte løpsleder pr epost.

Gode muligheter til å ta medalje!

Det skal deles ut medaljer i ungdomsklasser, juniorklasser, eliteklasser samt i alle aldersgrupper i agegroup, hvilket betyr at i god triatlonstil så satser vi på at dette blir en idrettsfest hvor vi håper på å få kåret en hel rekke nye norgesmestere.