Triatlonforbundet søker markedssjef

Brenner du for å lede utviklingen av en merkevare? Ønsker du å skape verdi sammen med spennende samarbeidspartnere? Ser du på arbeidet for et landslag i verdenstoppen med gode medaljesjanser i OL, og et gryende ungdomsmiljø, som spennende muligheter? Da kan rollen som markedssjef i Norges Triatlonforbund være for deg.

Markedsarbeidet framover vil ha enorm innvirkning på hvilke strategiske valg Norges Triatlonforbund vil gjøre. Vi er derfor på utkikk etter en person som har god forretningsforståelse, er trygg og selvstendig, og samtidig nytenkende. Stillingen som markedssjef er nyopprettet.

Elsker du idrett, er du glad i fellesskap, mestringsfølelse og sportslig begeistring, flyter du rett inn i miljøet hos oss. Norges Triatlonforbund har fremmet triatlon, akvatlon, duatlon og vintertri i Norge siden 1985. Drøyt 100 klubber, med til sammen ca. 7 500 medlemskap totalt, er tilknyttet vårt forbund. Vår visjon er at triatlon skal være en folkesport attraktiv for folk i alle aldre.

Vi søker deg som evner å tenke innovativt rundt kommersiell finansiering av idrettsaktivitet. Som markedssjef får du overordnet ansvar for sponsorater og oppfølging av samarbeidspartnere, samt markeds- og kommunikasjonsarbeid. Du vil arbeide strategisk og operativt for å nå organisasjonens mål. Hos oss er du en del av et morsomt og inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeids- og ansvarsområder vil blant annet være:

• Hovedansvar for å lede og koordinere innsalg, forhandling og oppfølging av kommersielle samarbeidspartnere, og utvikle salgsverktøy
  • Hovedansvar for å finne og utnytte de kommersielle mulighetene i det forbundet tilbyr, definere en kommersiell modell
  • Hovedansvar for utvikling av merkevaren Norges Triatlonforbund
  • Hovedansvar for å utvikle, lede og koordinere Norges Triatlonforbunds kommunikasjonsarbeid gjennom strategisk presse-/ mediearbeid
  • Hovedansvar for å utvikle kommunikasjonsplaner, samt bidra til gjennomføring av kommunikasjonstiltak/aktiviteter
  • Lede, igangsette og gjennomføre tiltak som sikrer forbundets kommersielle utviklingog som skaper langvarige sponsorsamarbeid

Vi ønsker deg som har følgende kvalifikasjoner:

• Relevant høyere utdanning innen kommunikasjon, markedsføring eller lignende. Solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning
  • Kjennskap til, og engasjement for, idrett, gjerne triatlon.
  • God forståelse for statistikk/analyse
  • Bredt nettverk
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Erfaring fra kommunikasjonsarbeid
  • Erfaring fra strategisk posisjonering og aktivt salg

Og som har følgende egenskaper:

• Gode leder- og samarbeidsegenskaper
  • Resultatorientert, strukturert, og selvstendig
  • Salgsorientert relasjonsbygger med forretningsteft
  • En sterk indre motivasjon og god gjennomføringskraft
  • Evne til å tenke strategisk så vel som operativt
  • Smittende engasjement
  • Kommersiell forståelse
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å takle høyt arbeidspress i perioder

Vi tilbyr:

• En spennende og variert arbeidshverdag i et lite og hyggelig miljø i Triatlonforbundet, og et stort hyggelig miljø i Idrettens Hus
  • Arbeid med verdensledende landslag
  • Kreative og faglig dyktige kolleger
  • Høy grad av selvstendighet
  • Muligheter til å utvikle seg som leder
  • Spennende opplevelser
  • Lønn etter avtale

Søknad, samt CV, sendes gabrielle@triathlon.no med emnetittel «Jobbsøknad». Søknadsfrist er 28. desember 2020. Alle søknader vurderes fortløpende og vil bli behandlet konfidensielt. Snarlig tiltredelse i stillingen ønskes.

For spørsmål, ta kontakt med generalsekretær Gabrielle Bjørnstad-Northern, tlf.: 940 26 506.