Åsane CK, IL Norna Salhus og Åstveit Svømmeklubb har i helgen arrangert treningsleir for triatleter, syklister, friidrettsutøvere og svømmere fra Åsane i Bergen, i aldersgruppen 10-14 år

En strålende treningshelg i Strandebarm er over. Masse inspirerende aktivitet, hyggelige sosiale rammer og ikke minst - knallgod stemning!

Varierte økter gjennom hele samlingen

Helgen ble innledet med svømmetrening fredag ettermiddag. Her delte vi oss i to puljer ut fra svømmebakgrunn, der Jakob Myklebust fra Åstveit Svømmeklubb tok ansvar for de mest skolerte, mens Åsmund Aas Andersson coachet de uten særlig svømmebakgrunn. I økta ble det lagt høyt fokus på det tekniske og å tilegne seg «vannfølelse» gjennom ulike drills og koordinasjonsøvelser.

Lørdagen startet med en lett økt i bassenget før frokost, før det bar ut på trening på friidrettsbanen. Her ble det gjennomført en teknisk sekvens i plenum, før gruppen delte seg for å kjøre litt ulike program. Solid trøkk over hele linjen. Den tredje økt på lørdag ble avviklet i treningshallen med fokus på motorikk, spenst og basistrening med tilhørende ballspill. Etter en god middag var det sosial kveldskos med karaoke, dans, tjo og hei.
Søndagen ble innledet med morgenøkt i bassenget. Her fikk vi virkelig se stor framgang. Gøy! Etter frokost gikk vi en lang fjelltur, puljevis.
Kjekt at vi kan gjennomføre slike turer på tvers og dyrke allsidighet gjennom varierte aktiviteter og bevegelsesmønstre. Det er den mest verdifulle investeringen en ung idrettsutøver kan gjøre, uavhengig av idrettsgren. En stor takk til Ingrid Næss Haugetun for eminent planlegging og organisering. En stor takk også til Jakob fra Åstveit Svømmeklubb, samt foresatte som bidro med positivitet og hjelp ved behov.
Knallgøy!

Rapport fra ungdomstrener i Åsane CK, Geir Iden, og IL Norna Salhus, Åsmund Aas Andersson

Hele gjengen

Svømmeteknikk