Meget dyktig og god støtte på forbundskontoret den siste tiden

Siden slutten av oktober har Anders Hafstad vært å finne på Norges Triatlonforbunds kontor på Ullevål Stadion. Med sin bakgrunn fra IT-prosjektledelse er Anders til god hjelp i flere prosesser. Blant annet ble han naturlig nok IT-eksperten på forbundstinget i november, og han har tatt ansvaret for omlegging til Teams og Sharepoint, som forbundet nå tar i bruk. Anders er både del av Team Agegroup Norway og en svært aktiv idrettsfamilie.

Mellom jobber

Anders har valgt å jobbe frivillig hos NTF siden han er «mellom jobber». Etter avklaring med tidligere arbeidsgiver, har han hatt litt ledig tid.

«Det blir fort kjedelig å bare sitte på rulla, så da tok jeg kontakt med forbundet og hørte om de hadde behov for litt assistanse fra en som har jobbet mye med IT og prosjektarbeid. At jeg valgte nettopp triatlonforbundet, bunner i min generelle interesse for idrett og da spesielt triatlon. Jeg tenkte også det kunne være interessant å jobbe med noe innen organisasjonsarbeid.»

I løpet av et veldig hyggelig lunsjmøte avklarte vi at Anders skulle ta ansvar for omlegging av IT-systemer for samhandling. I tillegg har det blitt mange andre ting å holde på med.

«Jeg kom inn rett før forbundstinget skulle bli holdt i Bergen og her var det mye administrative oppgaver som måtte gjøres. Har også hjulpet til med å legge om til ny kommunikasjonsplattform for pressemeldinger fra MyNewsDesk til NTB, samarbeidet med andre forbund om øvelser til Triatlonskolen, lagt inn oppdateringer på hjemmesiden, vært i møter ang sponsorarbeid osv.»

Aktiv familie

Alle i Anders’ familie har prøvd seg på triatlon, og kanskje er det kona, Anne-Lee, som er aller ivrigst. Både Anders og Anne-Lee er medlemmer i Oslofjord Triatlon og i løpet av de siste 5 årene har de vært med på alt fra hyggelige lokale konkurranser som Finnskogen Triatlon til Ironman København og VM for agegroupere. «Vi ønsker å prøve oss på sprint/olympisk neste år», forteller Anders.

Barna har også vært med på Barnetri både i Tønsberg og OsloTri og har vært med på treninger i regi av klubben. Hele familien stilte også opp da Norges Triatlonforbund tildelte Oslofjord Triatlonklubb Triatlonskolen i fjor sommer.

Noen møter og sosiale aktiviteter legger vi utenfor kontoret

Vi som jobber (eller har jobbet) på forbundskontoret er ikke sjelden på løpetur sammen. Her er Anders ute på løpetur i Marka sammen med Gabrielle Bjørnstad-Northern og tidligere generalsekretær, Kari Uglem.