Velkommen til informasjonssidene for barn og ungdom. Triatlon blir stadig mer populært blant barn og unge. Det er også et økende antall klubber som lager aktiviteter og konkurranser for barn og ungdom. Det er vi glade for! Her kan du lese mer om barne- og ungdomsidrett. Trenere og klubber kan finne ut om hvilke tilbud og regler som gjelder for triatlon for barn og unge.

BryneTri 2019

Jærens Vakreste eventyr! Som vanlig er både supersprint, sprint og normaldistanse på menyen. Utgangspunktet er Eivindsholtjødna. Eivindsholtjødna er et lite grunt vann som fort får opp vanntemperaturen. 18-20 grader i vannet er realistisk. Sykkelløypen er en rundløype. Relativ flat løype som passer alle nivå på veier som ikke har mye trafikk. Løpetraseen er flat. Slakt nedover fra Eivindsholen til Bryne sentrum. Deretter flatt.

Lillomarka Arena Triatlon

Velkommen til en fartsfylt dag i nye Lillomarka Arena. Vi tar rulleskiløypa i bruk og kan tilby helt stengt løype med masse teknisk sykling. Svømming i flotte badevann og løping i varierte løyper i Grorudalens mest brukte fritidsområde. Alt kompakt og veldig publikumsvennlig

Haugesund Triatlon

Haugesund Triatlon 2019 arrangeres 2. pinsedag i og rundt Haugesund Idrettspark, med start og mål ved Haugesund Toppidrettsgymnas. Formålet med Haugesund Triatlon er å skape et lavterskeltilbud til alle som ønsker å utfordre seg selv uten at det krever alt for mye å delta. Haugesund Triatlon skal være en triatlonkonkurranse for hele familien hvor mestring skal være i fokus.

Hove Tri 2019

Svøm i vår idylliske skjærgård…..sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype…..løp på myk skogbunn med utsikt over havet….. Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal.

Sunnfjord Triatlon 2019

Sunnfjord Triatlon vert arrangert for tiande gong i 2019 på Sanden i Naustdal kommune. Her kjem utøvar og publikum tett på kvarandre under heile konkurransen. Barnetriatlon vert gjennomført før dei som skal ut på den lengste etappen stiller til start.

Østfold Triatlon

Østfold Triathlon arrangeres ved Tunevannet i solbyen Sarpsborg i Østfold. Arena befinner seg på området til Husqvarna AS i Trøskenveien 36, 1708 Sarpsborg. Løypetrasèr for de enkelte disipliner er i nær tilknytning til området i, og rundt Tunevannet.

Bortelid - fjellparadiset nær deg

Bortelid Triathlon ble for første gang arrangert i 2014 og har nå blitt en årlig sommeraktivitet i Bortelid. Årets Triathlon er flyttet til våren i 2019 og vil få nye distanser. Mer informasjon kommer om ikke lenge. Bortelid Triathlon er 1 av 3 aktiviteter som må gjennomføres for å oppnå Bortelid Bragden. Bortelid Bragden gir deg æren av å få foreviget navnet ditt på en plankett som henges opp i varmestua på skisenteret.

Norgesmesterskapet i Son 2019

Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for Norgesmesterskapet for ungdom, NM Junior, NM sprint og NM miks stafett.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 2-4 august. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Trakassering, mobbing og overgrep

Norges Triatlonforbund fremmer en kultur som er preget av fellesskap, hvor medlemmer føler eierskap og stolthet. Vi skal ha et inkluderende miljø hvor alle har respekt for hverandre.

Åsane CK, IL Norna Salhus og Åstveit Svømmeklubb har i helgen arrangert treningsleir for triatleter, syklister, friidrettsutøvere og svømmere fra Åsane i Bergen, i aldersgruppen 10-14 år

En strålende treningshelg i Strandebarm er over. Masse inspirerende aktivitet, hyggelige sosiale rammer og ikke minst - knallgod stemning!

Solveig i paradis

Solveig Natvig Løvseth er en av de aller ferskeste medlemmene i landslaget, etter at hun oppnådde kravtidene i fjor høst og fikk tommelen opp fra forbundets eliteutvalg. Likevel har hun allerede rukket å matche seg på alle nivåer internas …

Sebastian Wernersen begynte 2019 med beskjed om at han er tatt ut på landslaget

Sebastian er nå på juniorlandslaget i triatlon