EM i Kazan - Russland

Mer informasjon kommer

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 2-4 august. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Isklar Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Isklar Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2019 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

Hof toppers

Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene. Gjennomfør Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."

Norges eldste triatlon

Oslo Triatlon er norges eldste triatlon. Helt siden 1983 har spreke mennesker svømt, sykkel, og løpt i Sognsvannområdet. Svømmingen foregår i Sognsvann, syklingen ut i Maridalen og til Skar og løpingen går en sløyfe rundt vannet.

The Arctic Triple: Lofoten Triathlon Extreme & Lofoten Triathlon Olympic

Lofoten med sin storslåtte natur, autentiske fiskevær, og god nordnorsk stemming gir en fantastisk ramme for Norgesmesterskapet i Langdistanse og Normaldistanse triatlon, samt NM i Duatlon og Akvatlon. Velkommen til triatlonfest i vakre Lofoten! Foto: Kai-Otto Melau

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Bergen

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).

Velkommen til treningssamling i Altea

Velkommen til treningssamling

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. Du kan velge å reise enten før eller etter påske; 6. – 13. april eller 21. – 28. april. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Smartfish restituerer Team Agegroup Norway

Sponsor for Team Agegroup Norway

Det norske selskapet Smartfish sponser Team Agegroup Norway. Frank Pedersen, som koordinerer konkurranser og reiser for Team Agegroup Norway forteller hvorfor Norges Triatlonforbund er veldig fornøyde med samarbeidet: "Smartfish sine prod …

Nordmann øverst på pallen i VM for agegroupere

Det skjedde i Zofingen 2. september. Ole Kristian Sørland, vant klassen M50 i langdistanseduatlon med solid margin.

Frode Engelund har blitt sølvgutt, med andreplass i aldersgruppen og nummer 27 totalt i EM terrengduatlon

EM multisport på Ibiza er i gang og Team Agegroup Norway er på plass. Frode Engelund var førstemann ut av de norske, da han deltok i EM terrengduatlon, i aldersgruppen M50 i ettermiddag. Det ble en knallåpning for Norge, da Frode tok en f …