NM i vintertriatlon 2023

Velkommen til NM i Vintertriatlon på Skei i Gausdal.

Søndag 19 februar med start kl 09.00 på Skeikampen skiarena.

NM i Vintertriatlon arrangeres i samarbeid Follebu skiklubb og Gausdal skilag.

Klasseinndeling: Rekrutt (13-14), Ungdom (15-16), Junior (17-19), Elite, Age Group 20-24, 25-29    osv i 5. Årsklasser samt åpen klasse. Distanser vil være i henhold til forbundets distanseregler.

Starttider foreløbig: Ungdom kl 0900, Junior kl 1000, Elite, AgeGroup og Åpen Klasse kl 1200

Startlister og resultatlister sammen med nødvendig info for arrangement vil også legges ut på på EQ timing. Startliste trekkes/settes opp lørdag ettermiddag.

Løype: Endelig løypekart kommer. Langrenn er fristil, men det vil være kjørt opp et klassisk spor på den ene siden.

Startkontigent: Ungdom/Junior 300 kr - Elite/AgeGroup/Åpen Klasse 550 kr. Etteranmelding fra onsdag 15 februar. Unngå ekstrakostnad og hjelp oss med planleggingen og meld dere på innen ordinær påmeldingsfrist.

For deltagelse i NM-klasser kreves medlemskap i klubb tilsluttet NTF og helårslisens.

Infomøte: Det vil kun være en kort brif over høyttaler før start.

*I henhold til nytt konkurransereglement datert 10.01.2022 er det ikke tillatt med dekkbredde over 2,5 tommer. Dvs at fatbike ikke er tillatt.

For å hindre kollisjoner ute i løypa, oppfordres det til ikke å bruke konkurransetraseene for oppvarming mens konkurransene pågår, bruk alternative løyper rundt stadioen, det er rikelig med løyper rundt. Startnummer hentes i sekreteriat på stadion i god tid før start.

All resultatservice vil skje gjennom speaker, på nett og ved oppslag på stadion.

Vi har kiosk, så det er mulig å kjøpe seg litt kaffe og kaker mellom slagene.

Tidtakersystemet er Emit. Alle løpere skal bruke tidtagerbrikke. De som ikke har egen brikke, får utdelt leiebrikke ved start. Vi ønsker at løpere kommer til startområde 5 min før start.

Det er eget rennkontor, men gjør dere kjent med informasjon om renn, løyper, mm før oppmøte

Alle løpere skal ha betalt lisens for åpen klasse kan engangslisens benyttes (eventuelt engangslises på kr. ?.-.)

Startlister og resultatservice blir kunngjort på EQ timing. På EQ timing er det også mulighet for etteranmelding. Vi har ikke «inne»-fasiliteter på stadioen, så kle dere for en dag ute.

Premieutdeling: Annonseres av speaker kort tid etter målgang. Felles premieutdelig for NM etter siste konkurranse.

Parkering ved stadioen kr. 50.- og det skal kun betales med VIPPS #646446, vi oppfordre alle til å betale på forhånd.

Vi gleder oss til å arranger et hyggelig og bra NM og få testet løyper og arena før VM.

Velkommen!

Tormod Bjerke, koordinator Tlf: 913 40 676

E-post:tormod.bjerke@skeitriathlon.no

TD: Olav Kyrre Fjeld

HD: Rune Andersen

Løyper og stadionkart: Kommer.

Vintertriatlon
  • Dato
Legg til i kalender

Velkommen til World Triathlon Winter Championship Skeikampen 2023!

Skeikampen er et at Norges mest snøsikre områder og har utviklet seg til å bli et eldorado for vinteraktiviteter. Her kan du møte gamle legender fra sportens verden, OL- og verdensmestre eller familier på tur både i skisporet og alpinbakken. Fra Skeikampen har man utsyn til Jotunheimen og Rondane – to av Norges store fjellpartier og nasjonalparker. Lokale skiklubber og idrettslag har sammen med sine nasjonale forbund i mange år arrangert verdenscup i vintersport og gleder seg med offentlige myndigheter til å ta mot verdens beste triatleter på snø.

Sørlandets vakreste utfordring

Hove Tri ønsker å bidra til pur idrettsglede og folkehelse, enten du er 8, 18 eller 80 år. Svømmingen foregår i idylliske Hovekilen mellom holmer og skjær, i saltvann. Arena med skiftesone og målområde ligger like ved. Syklingen er småkupert og foregår på asfalt. Løpingen er på stier med hovedsakelig skogbunn i en rundløype på 2,5 km. Overnatting er mulig i eller like ved arenaen.

Oslo Triatlon

Oslo Triatlon er som Norges eldste og største triatlonstevne blitt en bauta innen triatlonsporten. Velkommen til oss!

• AKJ
  • Scandic