Målgruppe:
Utøvere, foreldre, ledere og andre som ønsker å bidra som sertifisert funksjonær/veileder på konkurranser
Opptakskrav:
Fra og med året man fyller 16 år.
Medlemskap i triatlonklubb. Vise gyldig kursbevis på gjennomført Ren Utøver-nettkurs.
Læringsmål:
Kunne fungere som en del av et funksjonær-lag i en triatlonkonkurranse med begrenset arbeidsområde.
Gjennom opptreden og handling som funksjonær representere Norges Triatlonforbunds verdier på en god måte. Kunne de forskjellige konkurranseformene og de vanligste distansene i norsk triatlon.
Kjenne til NTFs konkurranseregelverk og kunnskap om de vanligste områdene det dømmes for.
Kjenne til anti-doping-arbeidet i NTF.
Gjennomføring:
Gjennomføres i regi av NTF. 3 timer digitalt over Teams.
Praksis:
Kandidaten har selv ansvar for å få praksis som funksjonær. Det er ønskelig at konkurransen står på NTF sin terminliste. Kandidaten har selv ansvar for å sende refleksjonsnotat på praksis til NTF.

Haugesund Triatlonklubb inviterer alle ungdommer mellom 13 og 19 år til treningssamling i Haugesund 19. til 26. juni.

Vi ønsker å bygge opp kompetanse via erfaring og kunnskapsutveksling, med kveldsmøter for både trenere og utøvere ilø. av samlingen

TRENINGSSAMLING ORKANGER 7.-12. AUGUST 2022

7.-12. august arrangerer Trondheim Triatlonklubb og Norges Triatlonforbund treningssamling på Orkanger for ungdom i alderen 12-21 år (født 2000-2009). Treningssamlingen starter rett i etterkant av Trøndertri, Ungdomscup og Norgescup på Orkanger, og det er derfor mulig å kombinere reise til samlingen med deltakelse på Trøndertri.