Målgruppe:
Autoriserte Funksjonær som ønsker å utvikle seg.
Opptakskrav:
Fra om med året man fyller 18 år.
Autorisert Funksjonær, med erfaring som NTF-sertifisert Funksjonær fra minimum 1 terminlistefestet + f.eks. 1 klubbmesterskap etter autorisering.
Læringsmål:
Kunne fungere som leder av et funksjonær-lag i en nasjonal triatlonkonkurranse. Gjennom opptreden og handling som dommer representere Norges Triatlonforbunds verdier på en god måte.
Kunne de forskjellige konkurranseformene og de vanligste distansene i norsk triatlon. I praksis kunne anvende NTFs konkurranseregelverk.
Vite om at det finnes et WT konkurranseregelverk.
Kjenne til anti-doping-arbeidet i NTF.
Praksis:
Kandidaten kan bli oppnevnt NTF for dommeroppgaver under NM/Norges cup. Utover dette har kandidaten selv ansvar for å få praksis som dommer. Praksis skal være konkurranser på NTF sin terminliste.
Kandidaten har selv ansvar for å sende refleksjonsnotat på praksis til NTF.

Haugesund Triatlonklubb inviterer alle ungdommer mellom 13 og 19 år til treningssamling i Haugesund 19. til 26. juni.

Vi ønsker å bygge opp kompetanse via erfaring og kunnskapsutveksling, med kveldsmøter for både trenere og utøvere ilø. av samlingen

TRENINGSSAMLING ORKANGER 7.-12. AUGUST 2022

7.-12. august arrangerer Trondheim Triatlonklubb og Norges Triatlonforbund treningssamling på Orkanger for ungdom i alderen 12-21 år (født 2000-2009). Treningssamlingen starter rett i etterkant av Trøndertri, Ungdomscup og Norgescup på Orkanger, og det er derfor mulig å kombinere reise til samlingen med deltakelse på Trøndertri.