Trener 2 Generell del (del 1)

Trener 2-utdannelsen er for alle som er over 16 år og har vært gjennom og fått godkjent Trener 1. Kurset er en videreutdanning innen Norges Triatlonforbunds trenerløype og er per dags dato den høyeste utdannelsen vi tilbyr.

Vi kjører kurset i samarbeid med Norges Friidrettsforbund og Norges Orienteringsforbund, da vi ser at relasjonsbyggingen og erfaringsutvekslingen har stor verdi. Kursets hensikt er å formidle, utvikle og skape arenaer slik at du kan utvikle deg som trener.

Lokal samling i Oslo 9 -11 oktober

Samling for deg som er barn- eller ungdom og er lokalisert i ditt nærområde. Hensikten med slike samlinger er å skape gode tilbud hvor du som ung utøver skal kunne møte andre med samme interesser som deg. Under slike samlinger kommer vi til å jobbe direkte inn mot Norges Triatlonforbunds verdier, som er fellesskap, mestring og begeistring. Dette gjør vi gjennom flotte foredrag om aktuelle temaer, gode treninger med flinke trenere og sosiale aktiviteter. Siden COVID-19 fortsatt eksisterer i samfunnet vil vi jobbe direkte mot lokale samlinger som følger rettningslinjene til FHI, så noen tilpasninger vil kunne forekomme.

Temakveld for ungdom

En kveld for unge triatleter under 20 år som Barne- og ungdomsutvalget styrer. Dette vil være et webinar som Barne- og ungdomsstyret leder og vil bestå av interessante foredrag og muligheter for å stille spørsmål som man kan diskutere. Målet er å fange de unge sine interesser og høre hvilke spørsmål de har til idretten/aktiviteten. Som et resultat av dette håper vi at vi kan klare å skape gode relasjoner og et miljø som er åpne for alle spørsmål.

Kompetansekveld

For alle som tilhører en triatlonklubb/gruppe og er interessert i triatlon, klubbutvikling, trening m.m. Her legges det opp til både foredrag, oppgaver/case jobbing og evt. spørsmål som deltakerne måtte ha. Målet med en slik kompetansekveld er å skape en arena hvor dere som bedriver idretten får et tilbud som direkte er relevant for deg som trener, styremedlem, klubbmedlem, utøver, forelder. Vi vil ha en god og åpen dialog med stor takhøyde.