Velkommen

Norges Triatlonforbunds Barne- og ungdomsutvalg inviterer til en webbasert temakveld for ungdom 14 - 20 år.

Denne gangen vil det være Tyra og Møyfrid fra Trondheim Triatlonklubb som styrer showet og vi får besøk av Kristin L. Jonvik fra Sunn Idrett. Temaet for denne kvelden er «Helse kommer alltid foran prestasjon».

• Hva betyr det egentlig å sette helse foran prestasjon og hvorfor er det så viktig?

• Vil du forstå bedre hvordan både kosthold og kroppens utvikling påvirker både din helse og prestasjon?
  • Har du lyst til å få enda mer energi og overskudd til både trening, skole og andre aktiviteter?

Sunn Idrett hjelper deg med å bli tryggere på hvilke råd som er riktige innen idrettsernæring
og på hva slags mat som kreves for å tåle mye trening. Vi gir deg enkle og praktiske råd som du kan ta med deg i din treningshverdag.

Sunn Idrett jobber for å spre kunnskap om idrettsernæring og skape sunne idrettsmiljøer der ungdom skal oppleve matglede og trivsel rundt mat.

Under foredraget vil man kunne stille spørsmål helt anonymt og det vil bli god tid til svar på spørsmålene i etterkant.

Påmelding med: mailadresse, navn, klubb og alder sendes til sondre.solheim@triathlon.no innen 23. oktober kl 12.00.

Generelt om temakvelder

Temakveld for ungdom er en kveld for unge triatleter under 20 år som Barne- og ungdomsutvalget styrer. Dette vil være et webinar som Barne- og ungdomsstyret leder og vil bestå av interessante foredrag og muligheter for å stille spørsmål som man kan diskutere. Målet er å fange de unge sine interesser og høre hvilke spørsmål de har til idretten/aktiviteten. Som et resultat av dette håper vi at vi kan klare å skape gode relasjoner og et miljø som er åpne for alle spørsmål.