Om treningsleiren

Norges Triatlonforbund og Aust-Agder Idrettskrets kan med stor glede invitere til Idrettsleir 21.-25. juni 2020. Leiren arrangeres på Hove leir,- og friluftssenter på Tromøya ved Arendal. Her skal vi trene, øve og ha mye moro. Du har til vanlig 2-3 økter hovedaktivitet og 1-2 økter bi-aktivitet hver dag!
Det legges opp til triatlonspesifikk trening i tillegg til mye annen moro aktivitet som turneringer, underholdning, disko, konsert, skumparty, bading og annet gøy. Vi lager en stor teltcamp og sover i telt. Leiravgiften dekker alle kostnader inkl. tre daglige måltider og frukt. Det vil være kiosk i leiren med salg av brus, is, mat, godteri, frukt m.m. Dra med deg venner og kjente på leir. Og kjenner du ingen som skal dra... bli med likevel.
Vi garanterer at du finner noen å ha det gøy sammen med. Aktivitet tilpasses både nybegynnere og viderekommende.
Uken vil i stor grad være triatlonspesifikk og bestå av både svøm, sykkel, løp og basis relevant for idretten.  I tillegg kan vi love en utfordrende, lærerik, inspirerende, motiverende og gøy uke.

Unge trenere

Er du mellom 15 og 17 år og nysgjerrig på hvordan det er å være trener?
På denne leiren vil du kunne få mulighet til å få et innblikk i akkurat dette. Bli med på Idrettsledelse og få kunnskap og kompetanse om hvordan lede en gruppe, lag eller team. Det man går gjennom vil selvsagt bli praktisert ila uken. Når uken er omme vil man få overlevert/tilsendt et diplom som sier at du har gjennomført NIF`s Aktivitetslederkurs for barn og unge.
OBS! Kun 10 plasser.

Påmelding skjer gjennom:

Trygghet, nærhet og organisering

Idrettsleiren har en leirledelse bestående av 20 erfarne leirledere. Sammen med instruktørene, gjøre de sitt ytterste for at ditt barn skal trives og føle seg trygge. Instruktørene er primært trenere/ ledere i alderen 18-35 år, med solid idrettserfaring. Idrettsleiren har lange tradisjoner med godt opparbeidede rutiner. Barna deles i grupper og får faste instruktører å forholde seg til gjennom hele leiren. Leirledelsen har fordelte definerte roller, slik at foresatte enkelt kan få tak på rette ansvarlig. Du vil bl.a. finne “leirsjef” , “nattevaktansvarlig”, “instruktøransvarlig”, “førstehjelpsansvarlig”, “kontoransvarlig”, “campansvarlig” m.fl. på området til en hver tid. Det er også flere ledere og trenere fra Norges triatlonforbund tilstede under hele samlingen.
Velkommen til en uforglemmelig sommerleir !
For påmelding trykk her