Hove Tri 2020 blir flyttet til lørdag 5. september

Arendal Triathlon har bestemt at Hove Tri 2020 arrangeres lørdag 5. september. Det blir et enklere arrangement enn tidligere planlagt. Både fredagens skoletriatlon fredagen og stafettene søndag utgår, men vi tar sikte på et tradisjonelt arrangement med både kort og lang løype lørdagen, slik vi ha gjort hvert år siden 2009. Det blir også supersprint.

Norgesmesterskapet, som vi er vertskap for i år, vil bli tatt opp til vurdering i arrangementsutvalget i NTF i løpet av den kommende uka.

Uansett - nå håper vi på "sesongstart" på Hove, både for elite og mosjon.

Gjennomføringen skjer selvfølgelig under forutsetning at dagens korona-restriksjoner, som i dag ble satt gjeldende fram til 1. september, ikke blir ytterligere forlenget.

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet.....

Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal.

Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen

Påmeldingen her

Sprint 500m 20km 5km
Normal 1500m 40km 10km
Supersprint 375m 10km 2,5km
Tilpasset barn 25m 400m 100m
  • Dato
Legg til i kalender

Norgesmesterskap i vinter triatlon

Velkommen til NM Vintertriathlon på Heistadmoen Skistadion utenfor Kongsberg den 21. februar som arrangeres av Royal Sport

Velkommen til BryneTri 2021

BryneTri er et sentrumsarrangement med mye tilskuere og god stemning. Pga rundløypen i sentrum får alle deltakere oppleve den gode stemningen på torget 4 ganger før målgang. T skjorte til alle som deltar. Det er kun 200 deltakere på hver distanse og Brynetri har vært fulltegnet de siste årene.

Sørlandets vakreste utfordring

Hove Tri ønsker å bidra til pur idrettsglede og folkehelse, enten du er 8, 18 eller 80 år. Svømmingen foregår i idylliske Hovekilen mellom holmer og skjær, i saltvann. Arena med skiftesone og målområde ligger like ved. Syklingen er småkupert og foregår på asfalt. Løpingen er på stier med hovedsakelig skogbunn i en rundløype på 2,5 km. Overnatting er mulig i eller like ved arenaen.

Trondheim Triatlonklubb arrangerer TrønderTri og Norgescup

TrønderTri vil foregå på Orkanger ca 40 km syd for Trondheim. TrønderTri gjennomføres, med følgende distansene: •Supersprint for ungdom, 13-16, (draft legal) •Sprint for junior, voksen og elite, fra 17 år (draft legal) •Normaldistanse/olypisk distanse med Norgescup for Age Groupe (fra 20 år) og mosjonsklasse (no-draft) Konkurransene gjennomføres i uteområdet tilknyttet Orklandbadet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk, sykkelløype på stengt vei. Det er gode muligheter for overnatting på Orkanger, det er gratis parkering og dirkete bussforbindelser fra Trondheim og Værnes flyplass.

Zalaris Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2020 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

Unikt triatlon

Axtri er et unikt triatlonstevne og består av følgende tre deler: 1,9 km svømming i Aurlandsfjorden, 94 km sykling over Aurlandsfjellet til Erdal, og samme vei tilbake, og til slutt 21 km løping fra enden av Vassbygdivannet opp Aurlandsdalen med mål på Østerbø. Arrangementet er uten tvil et av de flotteste og sannsynligvis hardeste i verden av sitt slag.

Lofoten + triatlon = naturopplevelse og stemning

Lofoten Triatlon er en naturopplevelse du ikke vil finne maken til i noe annet triatlon. Løpet arrangeres hvert år i uke 33 og har distanser fra Olympisk til Extreme i tillegg til barnetriatlon. Det er fokus på god stemning og trygge rammer for utøverne i storslått natur. Velkommen til triatlonfest i Lofoten.  Les mer på www.thearctictriple.com

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Coastman Norway i idylliske omgivelser på Tjeldstø i Øygarden

Coastman er NM langdistanse arrangør i år (1900/90/21 )Svømming foregår i rundløype i skjermede omgivelser på Tjeldstø Havn. Vanntemperatur vanligvis rundt 16 grader. Vi har en rask flat sykkelløype med runde på 45 KM. Det er ca 300 høydemeter pr runde. Det er breie oversiktlige veier med god asfalt. Løping er 10,5 km runde på gangvei. Flat rask runde på godt dekke. Ca 70 høydemeter pr runde. Alle aktivitetene i storslåtte omgivelser med vidt utsyn og god plass

Opplev Telemarkskanalen og bli med på Lunde Triatlon

Lunde Triathlon 2021 et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark.