Sosial treningshelg med muligheter for testing opp mot landslagskrav

Åsane Cykleklubb, Bergen Triathlon Club og Norges Triatlonforbund inviterer alle mellom 12 og 22 år hjertelig velkommen til treningssamling i Bergen 15.-17. nov. Hensikten med denne samlingen er å samle alle unge med en felles interesse for triatlon og trening. Helgen vil for det meste bestå av svøm, løp og basistrening. Det blir også muligheter for å teste seg opp mot landslagskrav hvis man ønsker det!

Vi kan love en utfordrende, lærerik, inspirerende, motiverende og gøy helg. Landslagsutøvere kommer for å dele av sin erfaring og være med oss.
Overnatting og base for helgen blir Amalie Skram VGS som ligger i Bergen sentrum. Her vil vi overnatte i klasserom (feltseng kan leies om ønskelig, +50kr), spise mat, trene i basseng og bruke nærliggende uteområder.

Ledere

Trenere:

• Malene Knutsen Breivik
  • Mikal Iden
  • Sondre R. Solheim

Dersom det er foresatte som kunne tenke seg å hjelpe til under samlinger ønsker vi gjerne å bli kontaktet da vi trenger brannvakter.

Leder for samlingen vil være Sondre R. Solheim

• Telefon: 988 52 040
  • Mail: sondre.solheim@triathlon.no

Viktige tidspunkter

Fredag:

Oppmøte

Svømming i ADO

Presentasjon og informasjon om helgen + mat

Løp

Stille

Lørdag:

Stå opp

Svøm ADO (mulighet for testing opp mot landslagskravene)

Frokost og restitusjon

Løp (mulighet for testing opp mot landslagskravene)

Middag og restitusjon (sosialt)

Stille

Søndag:

Stå opp

Frokost + gjøre seg klar til økt

Basis

Lunsj

Løp

Pakke og avreise

AVLYST: Tønsbergdysten

Tønsberg Triatlonklubb inviterer til triathlon sprint på byens fineste strand: 750 m svøm i firkantbane på stranda, 20 km sykling til Åsgårdstrand og retur 5 km løp tur-retur Vallø.

AVLYST: Triatlonfest på Jæren

Bli med til åpning av Triatlonsesongen på Bryne i 2020. Vi lover flat sykkeløype i flott Jær-landskap, Løpeløype i sentrum gjennom byparken vår med målgang på torget, og på toppen av høghuset. Det blir kjempestemning både blant deltakere og publikum. Konkurransen blir åpning av norgescup for supersprint, elite og age group.

AVLYST: Triatlon i vakre Sanden i Naustdal

Sunnfjord Triatlon går av stabelen i Naustdal i Sunnfjord. Svømmeetappen går føre seg i Førdefjorden med start og overgang til skiftesone på vakre Sanden i Naustdal. Sykkelettappen strekkjer seg langs lakseelva Nausta opp gjennom Naustedalen. For vestlendingar er sykkeletappen flat, om du er frå Austlandet vil den nok kunne opplevast som kupert. Løpeetappen er ein runde i Naustdal "Sentrum" som blir sprunge 3 gonger. Løypa er flat. Målgang på Sanden i Naustdal.

UTSATT: EM i ROMANIA og øvelsene terreng triatlon og terreng duatlon

Delta i EM i ROMANIA og øvelsene terreng triatlon og terreng duatlon 20. juni - 23. juni 2020. Ny dato kommer. Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :) Viktig informasjon: Påmeldingsavgiftene inkluderer startavgift, påmelding og organisering/informasjon av NTF. Vi ønsker deg velkommen til Targu Mures :-)

Stavanger Triathlon har plass til alle! (Utsatt. Ny dato kommer)

Stavanger Triathlon skal være et lavterskel arrangement som passer perfekt både for nybegynnere som vil prøve triathlon for første gang, og for erfarne triatleter som er i oppkjøring til større konkurranser. Stavanger Triathlon har plass til alle!

AVLYST: Walchsee

Walchsee er vert for årets EM i multisport, inkludert akvatlon, akvabike og halvdistanse triatlon.

Triatlonkonkurranse for familie, venner og kollegaer

Haugesund Triatlon - en triatlonkonkurranse for familie, venner og kollegaer. Les mer på våre websider: htri.no

Bli med til EM Normal i Tartu - Estland 28.-30. august

Svøm i elven Emajõgi og opplev den europeiske kulturhovedstaden i 2024 på sykkel og til fots. Løpetraseen er gjennom sentrum av byen.

AVLYST: Finnskogen - det sjarmerende triatlon

Finnskogen Triatlon er et koselig triatlon for de fleste nivåer. Er du en erfaren triatlet, eller vurderer å prøve triatlon for første gang, er Finnskogen Triatlon perfekt for deg!

UTSATT TIL 2021 Zalaris Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2020 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

AVLYST: EM sprint 2020

Malmø er årets vert for EM i sprint. Mesterskapet vil inkludere elite, agegroupere og para utøvere. Kort reisevei gjør dette til et attraktivt arrangement for Team AgeGroup Norway utøvere. Se https://www.malmo2020.com/ for mer informasjon. Påmelding kommer senere.

AVLYST: Delta på Hof toppers og du får en fantastisk tur

Hof toppers er et duathlon med tre ulike distanser. Du sykler og løper vekselsvis til 3, 5 eller 8 topper. Her er det utfordringer for alle fra mosjonisten til den veltrente. Delta på Hof toppers og du får en fantastisk tur rundt om i Hofs flotte natur.

An unforgettable experience in the footsteps of Vikings

In the unique surroundings of the Lofoten Islands we are giving you the opportunity to truly feel alive. It will be hard. It will be tough. It will be amazing. We promise you an unforgettable experience in the footsteps of Vikings. Week 11 – 22 – 33. Mark your calendar for years to come! DATES FOR 2020: LOFOTEN SKIMO – 13. -14. MARCH LOFOTEN ULTRA-TRAIL® – 28. – 31. MAY LOFOTEN TRIATHLON – 13. – 16. AUGUST

AVLYST: Opplev naturen i Numedal

Svømming i friske Norefjorden på 1500m, en kort transportetappe til T1. Stigning 20m. Vi håper på temperaturer rundt 16°. Sykkeletappen går langs fv40 fra Norefjord VGS til Uvdal Skisenter på asfalt utenom de siste 500m på grusvei. Stigning 400m. Løpeetappen starter med 7 flate km på grusvei før man avslutter opp skibakken på gress og stein de siste 3km. Stigning 40mm.

Idylliske Åsane med rask løype

Svømming i vann, rask men teknisk sykkeløype - flat rundløype med noen svinger. Løp på grusvei rundt vannet.

AVLYST: Triatlon med "feelgood" stemning i hjertet av Son

Soon Triathlonklubb inviterer DEG til tryathlonfest i triatlonbygda Son Påmelding åpner i februar Følg med på vår fb side

Trondheim Triatlon 2020

Trondheim triatlon er et årvisst fyrtårn for triatlon nordafjells. Arrangementet passer for alle som trener allsidig, og vil sette seg et spektakulært mål for sommeren. Deltagerne gjennomfører en vakker reise i og rundt Trondheim. Etter å ha blitt skysset ut med båt til Munkholmen, går svømmeetappen inn fra holmen til landgang midt blant tilhengerskaren i Ilsvika. Sykkeletappen fører deltagerne ut til Byneset langs fjæresteinene i Trondheimsfjorden. Løpeetappen går inn i byen langs Nidelva, rundt Kristiansten festning, og til målgang i Ilsvika. Ta gjerne turen rundt på sidene her, kikk på løypa, på beretninger og film fra tidligere år, og finn ut hva dette dreier seg om. Tar du utfordringen?

triatlonkonkurranse på idylliske Tofte i Hurum.

Søndag 23. august 2020 gjentar vi fjorårets suksess og arrangerer triatlonkonkurranse på idylliske Tofte i Hurum. I år som i fjor går vi for fullskala off-road triatlon og hele arrangementet blir på Røskestad med identiske løyper som i fjor. 750m svømming (400m for lag)- 12km terrengsykkel - 5km terrengløp Sykkel- og løpetrasè er i terreng/sti hvor deler av løypa er teknisk. Her er alle vinnere uansett nivå! =)

Triatlon i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig i et idyllisk område uten forstyrrende biltrafikk. Arenaen har en 2,5km asfaltert løype som vi skal bruke til sykkel. Løping på blandet underlag inne i eller rett på utsiden av arenaen. Svømming i Steinbruvannet som er et idyllisk badevann. Publikum vil kunne følge mye av løpet og arenahuset med kafeteria vil være samlingspunktet. Vi ønsker å ha fokus på barn, ungdom og junior i stevnet men også mosjonister, age group og elite får et godt tilbud på sprintdistansen. Triatlon=Ren idrett

NM i naturskjønne omgivelser i Øygarden

Coastman kjøres i naturskjønne omgivelser i Øygarden 40 min utenfor Bergen.Svømming i skjermede omgivelser på Tjeldstø havn. Hurtig sykkelløype med runde på 45 km også tidligere brukt til NM og VM. 10,5 km rask og oversiktlig løpeløype i inspirerende omgivelser. Øygarden ligger 0 til 40 m over havet så her er det flatt og med storslått utsyn

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet..... Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal. Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen.

Svøm inne og start ute med jaktstart

Svømmingen foregår innendørs på Pirbadet, og det svømmes i 50m-baner. Basert på tiden fra svømmingen blir det jaktstart på syklingen. Valg mellom landeveisykkel og annen sykkel. Etappen går tur/retur Ilsvika-Flakk, og er ca 19 km. Løpeetappen går over to runder og foregår i Ilsvika-området. Løpsetappen er på ca. 4.5 km.

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)

VM lang distanse duatlon i Zofingen - Sveits

Delta i VM lang distanse duatlon i Zofingen - Sveits. Nå har du muligheten til å delta på VM i lang distanse duatlon i Sveits.  Informasjon: https://en.powerman.swiss

Delta i VM halv distanse duatlon i Viborg - Danmark.

Nå har du muligheten til å delta på VM i halv distanse duatlon i Danmark.  Informasjon: https://www.powerman.dk