En samling som er tilpasset alle voksne triatleter

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. I 2020 arrangeres treningsleiren slik: uke 1: 18. – 25. april. Uke 2: 25.april – 2. mai. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Turen er lagt opp for utøvere fra 18 år og oppover.

Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Her kan du ta en titt på treningsplanene:

Overordnet plan

Grønn gruppe - for nybegynnere og de som ønsker ikke full så hard uke

Sort gruppe - for viderekomne og de som ønsker en hard uke.

Det er mulig å bytte treningsøkter mellom gruppene i løpet av uken.

Bruk treningssamlingen som klubbtur

Vi inviterer klubber til å gjøre bruk av denne samlingen som sin klubbtur. Klubber som deltar på treningssamlingen med oss, har anledning til å bruke møterom på hotellet for eget opplegg. Klubben avgjør hvor mye tid som tilbringes med eget opplegg. Ta en prat med Frank Pedersen eller Kristian Rød for å planlegge klubbturen.

Firestjerners sportshotell i sentrum av Altea

Hotellet Cap Negret er tilrettelagt for syklister, med Cap Negret Bike Zone, med mekkestasjon og hvor både sykkel og sykkeltøy kan vaskes, og sykkelen kan låses inn. Buffet passer også godt til de som skal trene mye! På hotellet finnes utendørsbasseng og treningsstudio. Tilgang til stranden er via en liten trapp. Hotellet ble renovert i 2018.

Gjennomtenkt program med tid for det sosiale, med gode trenere som leder øktene

Vi vil at hver enkelt skal ha mest mulig ut av samlingen, ut i fra egne premisser. Derfor har vi lagt opp til et fleksibelt program. På alle nivåer er det mange muligheter til å bli kjent med Altea og naturområdet rundt byen.

Det legges også opp til mye tid for å bli kjent med andre deltakere. Alle bor på samme hotell med fullpensjon, og vi setter av god tid til måltider.  I tillegg etablerer vi vår velkjente TriLounge, et samlingssted for samtale og informasjon.

Samtidig vil trenerne hjelpe alle med å tøye litt på egne grenser, og det vil være masse anledninger til å pushe seg selv. Tid til å lære mer om trening og ernæring blir det også.

Sykling i vakker natur, med mange høydemetre (om du vil)

Distansene i planen er veiledende, og kan endres etter utøveres behov og ønsker. Fart avklares på forhånd, slik at alle kan gjennomføre hele uken med godt utbytte. På de lange turene er det rom for pauser underveis. Langs rutene er det masse koselige stoppesteder. Med unntak av 500 meter nede i byen, er også sykkelrutene rolige veier i fjellområdet rundt byen. Befolkningen her er godt vant til å gi plass til syklister langs veiene, siden det er mye sykkelturisme her.

Teknikk vektlegges på svømmingen

Svømmingen gjennomføres i et 25-meters anlegg i gangavstand til hotellet, eller i sjøen dersom været tillater det. Vi har fremragende trenere som gir gode tilbakemeldinger på teknikken og gir innspill på hva hver enkelt bør jobbe med for å bli mer effektive i vannet.

Overgangsøkter, intervalltrening, gåtur i fjellet – eller hva med yoga?

Målet er at du skal ha det kjempegøy og lære mest mulig samtidig som du får gjennomført flere kvalitetsøkter. Det varierte programmet inkluderer løpe- og sykleteknikk, overgangsøkt mellom sykling og løp, og på dagen satt av for lettere trening er det mulig å gå en tur i fjellet. Er du stiv og støl, frister kanskje spa eller yoga?

Ta kontakt med oss dersom du lurer på om dette passer deg/din klubb.

Pris pr. person:

Treningssamling i enkeltrom fullpensjon               kr. 8 900,-

Treningssamling i dobbeltrom fullpensjon            kr. 7 600,-

Prisene er uten fly. Transport tur/retur Alicante flyplass er inkludert.

Samme priser gjelder for begge ukene.

Påmelding for 18/4 – 25/4 og ytterligere informasjon

Påmelding for 25/4 – 2/5 og ytterligere informasjon

Samlingen oppsummert

Syklemulighetene er varierte

• Dato
  • Påmelding
Legg til i kalender

Trener 1 del 1 (digitalt)

Vi er nå inne i en periode hvor fysiske samlinger og kurs er vanskelig. Samtidig er det mange som ønsker å gjennomføre Trener 1 utdannelsen vår. Vi har derfor utviklet kurset som webinar. Webinaret gjennomføres hver mandag og onsdag mellom uke 40 og 44. Hver økt er 3 timer med forskjellig tematikk, caser og oppgavejobbing. Trener 1 utdannelsen er for ALLE som tilhører en triatlonklubb, og vi håper du ønsker å bli med uansett om du er forelder, trener, interessert eller har en annen grunn til å bli med.

Delta i VM halv distanse duatlon i Viborg - Danmark. Utsatt til 2021!

Nå har du muligheten til å delta på VM i halv distanse duatlon i Danmark.  Informasjon: https://www.powerman.dk

Lokal samling i Oslo 9 -11 oktober

Samling for deg som er barn- eller ungdom og er lokalisert i ditt nærområde. Hensikten med slike samlinger er å skape gode tilbud hvor du som ung utøver skal kunne møte andre med samme interesser som deg. Under slike samlinger kommer vi til å jobbe direkte inn mot Norges Triatlonforbunds verdier, som er fellesskap, mestring og begeistring. Dette gjør vi gjennom flotte foredrag om aktuelle temaer, gode treninger med flinke trenere og sosiale aktiviteter. Siden COVID-19 fortsatt eksisterer i samfunnet vil vi jobbe direkte mot lokale samlinger som følger rettningslinjene til FHI, så noen tilpasninger vil kunne forekomme.

Temakveld for ungdom

En kveld for unge triatleter under 20 år som Barne- og ungdomsutvalget styrer. Dette vil være et webinar som Barne- og ungdomsstyret leder og vil bestå av interessante foredrag og muligheter for å stille spørsmål som man kan diskutere. Målet er å fange de unge sine interesser og høre hvilke spørsmål de har til idretten/aktiviteten. Som et resultat av dette håper vi at vi kan klare å skape gode relasjoner og et miljø som er åpne for alle spørsmål.

Kompetansekveld

For alle som tilhører en triatlonklubb/gruppe og er interessert i triatlon, klubbutvikling, trening m.m. Her legges det opp til både foredrag, oppgaver/case jobbing og evt. spørsmål som deltakerne måtte ha. Målet med en slik kompetansekveld er å skape en arena hvor dere som bedriver idretten får et tilbud som direkte er relevant for deg som trener, styremedlem, klubbmedlem, utøver, forelder. Vi vil ha en god og åpen dialog med stor takhøyde.

Trener 2 Generell del (del 1)

Trener 2-utdannelsen er for alle som er over 16 år og har vært gjennom og fått godkjent Trener 1. Kurset er en videreutdanning innen Norges Triatlonforbunds trenerløype og er per dags dato den høyeste utdannelsen vi tilbyr. Vi kjører kurset i samarbeid med Norges Friidrettsforbund og Norges Orienteringsforbund, da vi ser at relasjonsbyggingen og erfaringsutvekslingen har stor verdi. Kursets hensikt er å formidle, utvikle og skape arenaer slik at du kan utvikle deg som trener.