Velkommen til Risør TRI 2019 med sprint- og supersprint distanser med finalene i NorgesCup 2019 midt i vakre Risør siste helgen i september.

Risør TRI er en unik by-triatlon som arrangeres midt i Risør historiske sentrum, som skaper en intim ramme rundt hele arrangementet.

Skiftesonen er lagt til Risør Torv, som også er Risørs 1000 års sted. Her får deltakerne publikum tett på hele veien og det bidrar til å skape god stemning før, under og etter løpet.

PreRace kontoret er lagt til Frelsesarmeens lokaler like ved Infotelt og skiftesonen i Strandgata 5

Svømmetrase er lagt til indre havn med vannstart fra gjestehavna i Strandgata med avslutning direkte på Risør Torv og skiftesonen. (supersprint starter fra Solsiden v/Buene)

Sykkeltrase er lagt som en rundløype med en god motbakke opp Kranbakken kort etter start og ellers en løype med god fart og kurver og må betraktes som variert men krevende.

Løpetrase er også lagt som en rundløype via gamlebyen med fin variasjon av motbakke, nedfart, småkupert og flate distanser. Løypa er asfaltert, med et kort stykke hvor det er brostein. Runding med teller ved Strandgata 2 og målgang ved Risør Torv, markert med stor målbue.

Se www.risoerfestuke.no for detaljer og husk at alle MÅ ha gyldig lisens!

Minner også om forbundets krav til klubbdrakt/nøytral drakt for all deltakelse i NorgesCup!

Unødvendig, men vi minner uansett om at Risør TRI er et rent arrangement, og at vi faktisk har hatt besøk av Antidoping under våre arrangement!

Påmeldingen åpner primo juli 2019.

Sprint 750m 20km 5km
Supersprint 375m 10km 2,5km
  • Dato
Legg til i kalender

Triatlonfest på Jæren

Bli med til åpning av Triatlonsesongen på Bryne i 2020. Vi lover flat sykkeløype i flott Jær-landskap, Løpeløype i sentrum gjennom byparken vår med målgang på torget, og på toppen av høghuset. Det blir kjempestemning både blant deltakere og publikum. Konkurransen blir åpning av norgescup for supersprint, elite og age group.

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet..... Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal. Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen.

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig i et idyllisk område uten forstyrrende biltrafikk. Arenaen har en 2,5km asfaltert løype som vi skal bruke til sykkel. Løping på blandet underlag inne i eller rett på utsiden av arenaen. Svømming i Steinbruvannet som er et idyllisk badevann. Publikum vil kunne følge mye av løpet og arenahuset med kafeteria vil være samlingspunktet. Vi ønsker å ha fokus på barn, ungdom og junior i stevnet men også mosjonister, age group og elite får et godt tilbud på sprintdistansen. Triatlon=Ren idrett

Idylliske Åsane med rask løype

Svømming i vann, rask men teknisk sykkeløype - flat rundløype med noen svinger. Løp på grusvei rundt vannet.