Norges Triatlonforbund inviterer til Regionalt Funksjonær kurs på Ullevaal Stadion – Idrettens Hus onsdag 9. oktober 16:00 – 21:00 Er du interessert i å være med på å utvikle deg som dommer/sertifisert funksjonær er dette noe for deg. Sertifiserte funksjonærer kan dømme på de terminfestede konkurransene og det er også en fin mulighet til å få inn ytterligere kompetanse for egen del hvis din klubb arrangerer konkurranser.

Målgruppe:

Autorisert Lokal Funksjonær som ønsker å utvikle seg videre

Opptakskrav:
  • Medlem i Triatlonklubb
  • Må ha fullført lokalt funksjonærkurs
  • Autorisert LF, med erfaring som NTF-sertifisert dommer/funksjonær fra minimum 1 terminlistefestet konkurranse etter autorisering som LF. Erfaring bør være fra dommerfunksjon, men relevant funksjonæroppgave kan godtas etter en helhetsvurdering.
  • Fylt 18 år

Påmelding til: frank.pedersen@triathlon.no

Har du spørsmål, ring Frank på tlf. 95 93 99 10

Læringsmål
  • Kunne fungere som leder av et funksjonærteam i en nasjonal triatlonkonkurranse med begrenset arbeidsområde
  • Gjennom opptreden og handling som funksjonær representere Norges Triatlonforbunds verdier på en god måte
  • Kunne de forskjellige konkurranseformene og de vanligste distansene i norsk triatlon
  • I praksis kunne anvende NTFs konkurranseregelverk
  • Kjenne til ITUs konkurranseregelverk
  • Gjennomføres i regi av Norges Triatlonforbund.
  • Kjenne til anti-doping-arbeidet i NTF.

Autorisering

• Nettbasert prøve etter endt kurs og evaluering av praksis
  • Krav til praksis er å være funksjonær på 2 terminlistede konkurranser etter RF-kurs.
  • Ha gjennomført Ren Utøver-nettkurs de siste 3 månedene før autorisering.

Trener 1 kurs 13-15 mars 2020

Nytt trener 1 kurs er satt opp i Oslo 13.-15. mars, bli med da vel!

Vårsamling for ungdom (nasjonal)

Trondheim Triatlonklubb og Norges Triatlonforbund ønsker hjertelig velkommen til samling i Trondheim 20.-22. mars. Samlingen er for ungdommer i alderen 12- 22 år.

Nasjonal Testdag Vår

Norges Triatlonforbund inviterer til åpen testdag for utøvere som vil prøve seg på landslagskravene. Testdagen vil være i Oslo 7. mars 2020 og er beregnet for ungdom 14 år og eldre.

Trener 1 - del 2 9.-10. mai 2020

Trener 1 -  Del 2 er den idrettsspesifikke delen av Trener 1 kurset.

Idrettsleiren Sommerens drøm

Norges Triatlonforbund og Aust-Agder Idrettskrets kan med stor glede invitere til Idrettsleir 23.-27. juni 2020. Leiren arrangeres på Hove leir,- og friluftssenter på Tromøya ved Arendal. Her skal vi trene, øve og ha mye moro. Du har til vanlig 2-3 økter hovedaktivitet og 1-2 økter bi-aktivitet hver dag! Det legges opp til triatlonspesifikk trening i tillegg til mye annen moro aktivitet som turneringer, underholdning, disko, konsert, skumparty, bading og annet gøy. Vi lager en stor teltcamp og sover i telt. Leiravgiften dekker alle kostnader inkl. tre daglige måltider og frukt. Det vil være kiosk i leiren med salg av brus, is, mat, godteri, frukt m.m. Dra med deg venner og kjente på leir. Og kjenner du ingen som skal dra... bli med likevel. Vi garanterer at du finner noen å ha det gøy sammen med. Aktivitet tilpasses både nybegynnere og viderekommende.