Instruktører i Norges Triatlonforbund

Kristian Ottestad Rød

Kristian Ottestad Rød er 28 år og har konkurrert for Tempo Triatlon Club de siste årene. Ferdig utdannet sivilingeniør, legger han nå opp til en profesjonell triatlon satsning. Kristian startet triatlon-karrieren for 8 år siden, og dro raskt til med langdistanse. Han fant fort en større glede i kortere distanser og konkurrer nå i alt opp til halv-Ironman-distanser. I mange år har han trent regelmessig med landslaget.
Med en variert idrettsbakgrunn fra barne- og ungdomsårene, har Kristian sanket flere NM pallplasser i bryting og konkurrert i seiling.
Etter forsvaret ble det løping og kondisjonsidrett og etterhvert triatlonsatsing.

Siden 2015 har Kristian vært engasjert i forbundet i forbindelse med utvikling av agegroupsatsingen i Norge, og han er nå medlem av AG-utvalget. Han har også vært Team Manager for Team Agegroup Norway flere under mesterskapene de siste årene og være engasjer som trener under på flere treningsleirer og har erfaring med treningsveiledning.

Kristian har flere pallplasser i internasjonale agegroup-mesterskap og i konkurranser her i Norge. I 2018 vant han Norgescup elite.

Lasse Finstad

Lasse Finstad er 29 år, jobber fast i Forsvaret og har lederutdanning fra Hæren. Om erfaringen med å være instruktør på våre samlinger, sier han:

"Det er veldig hyggelig å få gode tilbakemeldinger, og jeg setter pris på det fellesskapet som kommer på leirene. Det er veldig artig å bidra til at andre presterer, og det er
noe av det som motiverer meg. Jeg føler jeg har mye å bidra med som trener på leirene da jeg selv begynte med triatlon sent og jeg vet hvor fokusområdene bør være."

Lasse har flere pallplasser på langdistanse, blant annet har han vunnet Celtman Xtri. gått over i en karriere som proff triatlet

Charlotte Kunz

Charlotte Kunz har en mastergrad i idrettsvitenskap fra Norges idrettshøgskole, og har lang erfaring som trener og coach. Som triatlet har Charlotte en lang merittliste, og hevder seg med gode plasseringer både nasjonalt og internasjonalt.
Charlotte var opprinnelig svømmer, men er i dag en habil utøver innenfor alle disiplinene.

Charlotte ble i 2017 kåret til årets kvinnelige utøver av Norges Triatlonforbund etter at hun ble Norgesmester på langdistanse, akvatlon og terrengtriatlon.

Andreas Mathingsdal Pedersen

Andreas Mathingsdal Pedersen har også en rekke gode plasseringer i triatlon over flere år, og ble nummer to i Norgescup elite i 2018. Med en bakgrunn fra svømming, hvor han deltok i en rekke NM-finaler både som junior og senior, og idrettsfaglig utdanning, har Andreas vært engasjert som trener for forbundet på flere samlinger. Han er også trener for TriUnggruppa i Kristiansand Triathlonklubb, lærer/trener ved Universitetet i Agder (idrett grunnfag), Akademiet Toppidrett m.m og blir ofte brukt som foredragsholder. I tillegg er han
laboratorie- og testkonsulent for Olympiatoppen Sør.