Soon Tryathlon er et lavterskel arrangement der du er velkommen med det utstyret du har.

Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen.

Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det.

Du svømmer i farvann der vikingskipene kom inn til Son, og senere hollenderskutene lastet tømmer og is.

Sykkeltrasén starter i Storgata utenfor Stoltenberggården (fra 1600 tallet) og tar deg på en relativt flat og fin tur før du returnerer til T2 i Glenneparken.

Løpingen starter i Storgata, tar deg til Ørajordet og opp langs Hølenselva der vikingene har vært før deg. Du snur ved Kyllingfarmen som ligger ved inngangen til Hølen. Tilbake i Son svinger du ut og løper langs bryggen frem til målgang med stor ståhei i Glenneparken.

Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang, prøve å slå tiden fra i fjor. Det blir SUPERSPRINT , SPRINT og barnearrangement.

Det forutsettes i alle distanser at du er svømmedyktig, kan sykle og løpe/gå/rusle. Det er ingen krav om å være på toppidrettsnivå i Soon Tryathlon. Her er alle nivå like bra!

Foto:Fotografen Samestad, Vestby Avis

Supersprint 375m 10km 2,5km
Sprint 750m 20km 5km
Tilpasset barn 25m 400m 100m

Lunde Triatlon

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping

BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning

BryneTri lang arrangeres for første gang i 2019 som en markering av at arrangementet BryneTri har 5 års jubileum i 2019. Dette er et kompakt arrangement med max 125 deltakere. BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning. For familie med unger er det flere badestrender rundt Melsvannet. Flott turterreng for de som vil bevege seg mens den bedre halvdelen er ute og sykler. Pga den kompakte profilen vil heiagjenger se sin utøver passere tilsammen 11 ganger på sykkel og løp

Velkommen til Klubbmesterskap

Felles-start fra stranda, ca 300 m svømming i havet lengs med stranda. Sykkeletappe på asfalt 20 km (10 km t.o.r). Løpning i terreng 6 km, untatt de sista 600m som går på asfalt. Alle skiftesoner vid Straumsbukta skole.

Velkommen til Os triatlon

Velkommen til Os triatlon 1 september 2019! For tolvte år på rad arrangeres Os triathlon, Vestlandets vakreste triathlon. Et sprintdistanse triathlonstevne som passer for de aller fleste, både aktive triathleter og de som er med for første gang.

Monsterløpet 2019

Monsterløpet er ein konkurranse som er vakse fram av lokalt engasjement frå unge samningar. Formålet med løpet er å fremje idrettsglede, konkurranselyst og ikkje minst å rette fokus mot ei gruppe born som ikkje har same høve til fri aktivitet som det me har. Det siste mellom anna gjennom at alt overskot frå arrangementet går til organisasjonen Thembalethu Care Organization. Til sist ønskjer me gjennom Monsterløpet å spreie engasjement i lokalsamfunnet på Tysse, og å promotere denne vakre og historiske delen av bygda vår.

Mestring, fellesskap og begeistring

Oslo Trifestival arrangeres for første gang 15. september 2019. Arrangementet vil foregå på Sørenga, hvor deltakerne kan svømme, sykle og løpe i trygge omgivelser. Årets arrangement er forbeholdt barn og unge, i alderen 4 - 16 år, som er glade i å trene variert og allsidig. Distansene er tilpasset barnas alder. I år vil festivalen kun foregå over én dag, men det er planlagt en utvidelse allerede i 2020. Arrangør er Norges Triatlonforbund i samarbeid med en rekke lokale triatlonklubber og idrettslag.