Velkommen til Risør TRI 2019 med sprint- og supersprint distanser med finalene i NorgesCup 2019 midt i vakre Risør siste helgen i september.

Risør TRI er en unik by-triatlon som arrangeres midt i Risør historiske sentrum, som skaper en intim ramme rundt hele arrangementet.

Skiftesonen er lagt til Risør Torv, som også er Risørs 1000 års sted. Her får deltakerne publikum tett på hele veien og det bidrar til å skape god stemning før, under og etter løpet.

PreRace kontoret er lagt til Frelsesarmeens lokaler like ved Infotelt og skiftesonen i Strandgata 5

Svømmetrase er lagt til indre havn med vannstart fra gjestehavna i Strandgata med avslutning direkte på Risør Torv og skiftesonen. (supersprint starter fra Solsiden v/Buene)

Sykkeltrase er lagt som en rundløype med en god motbakke opp Kranbakken kort etter start og ellers en løype med god fart og kurver og må betraktes som variert men krevende.

Løpetrase er også lagt som en rundløype via gamlebyen med fin variasjon av motbakke, nedfart, småkupert og flate distanser. Løypa er asfaltert, med et kort stykke hvor det er brostein. Runding med teller ved Strandgata 2 og målgang ved Risør Torv, markert med stor målbue.

Se www.risoerfestuke.no for detaljer og husk at alle MÅ ha gyldig lisens!

Minner også om forbundets krav til klubbdrakt/nøytral drakt for all deltakelse i NorgesCup!

Unødvendig, men vi minner uansett om at Risør TRI er et rent arrangement, og at vi faktisk har hatt besøk av Antidoping under våre arrangement!

Påmeldingen åpner primo juli 2019.

Sprint 750m 20km 5km
Supersprint 375m 10km 2,5km
  • Dato
Legg til i kalender

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 2-4 august. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Soon Tryathlon

Soon Tryathlon er et lavterskel arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen.