Vi retter blikket mot 2019 etter en flott 2018-sesong.

På høstens arrangørseminar vil vi se på hva vi kan gjøre enda bedre enn i år. Dette er en flott arena for å lære, møte andre og diskutere erfaringer og ideer.

Sammen kan vi utvikle norsk triatlon og bidra til ytterlige vekst på arrangementene.

Kl. 09:30                                  Kaffe med tilbehør

Kl. 10:00                                  Velkommen

Kl. 10:15                                   Evaluering sesongen 2018

• Arrangementsteknisk
  • Utøvere og påmelding
  • Feststemning og markedsføring av arrangement
  • Norgescup 2018
  • Plenumdiskusjon og gjennomgang gruppearbeid
Kl. 11:30                                  Lunsj

Kl. 12:00                                  Sikkerhetsplan/Risiko analyse – gjennomgang skjema

• Konkurransereglement – gjennomgang mal Race Brief

Kl. 13:30                                   Feststemning – hva er det?

Workshop
Kl. 15:00                                  Anbefalinger og tips til rigg for arrangement

Kl. 16:00                                  Økonomi i et arrangement (sponsorer – påmelding – frivillige)

Kl. 16:30                                  Workshop: Planlegging av arrangement og Norgescup 2019

Kl. 18:00                                  Forventninger til sesongen 2019 fra NTF sin side

Kl. 18:30                                  Avslutning

Kl. 19:00                                  Middag

Regionalt Funksjonærkurs

Norges Triatlonforbund inviterer til Regional Funksjonær-kurs (RF) på Ullevaal Stadion – Idrettens Hus onsdag 9. oktober 16:00 – 21:00 Dette er steg 2 i funksjonær-/dommerutdannelsen. Du må være sertifisert Lokal Funksjonær (LF) for å delta på dette RF-kurset. Sertifiserte funksjonærer kan dømme på de terminfestede konkurransene, og det er også en fin mulighet til å få inn ytterligere kompetanse for egen del hvis din klubb arrangerer. Er du interessert i å være med på å utvikle deg som dommer/sertifisert funksjonær, er dette noe for deg. Det blir servering av enkel mat under kurset.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Oslo

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.